tiistai 4. syyskuuta 2007

H - huovutus

Ensimmäinen kosketus huopaan lienevät kuvassa olevat punaiset huopatossuni, jotka omistin lapsena. Todennäköisesti ne olivat siskolta perityt, mutta punaiset, lempiväriäni.

Viime talvena tutustuin pesukonehuovutukseen. Salainen neuleystäväni Kaisa lähetti minulle ihanat huovutetut tohvelit, sekä selkeä ohjeet siitä, kuinka pesukoneen avulla huovutetaan. Kasvivärjättyjä lankoja olen pääasiassa käyttänyt pesukonehuovutukseen. Joskus kun lankojen värjäyksen tiimellyksessä unohtuu vahtia kattilaa, on osa langoista päässyt lähes kiehahtamaan. Yleensä niiden pehmeys silloin kärsii, mutta se ei haittaa, jos langat käyttää huovutukseen.

Neulahuovutus on minulle myös uusi tuttavuus. Sain joululahjaksi huovutusneulan, ja jonkun verran olen sen avulla huovuttanut. Tähän asti olen huovuttanut lähinnä piparkakkumuotin avulla. Tarkoitus on huovuttaa jouluksi vähän enemmän koristeita.

Perinteisintä huovutusta, eli märkähuovutusta en ole kokeillut. Monasti olen ajatellut osallistua kurssille, mutta sopivaa ajankohtaa tai asiaanryhtymistä ei ole vielä toistaiseksi tapahtunut. Monesta blogista olen kuitenkin ihastellut kauniita huovutettuja töitä, joten tämänkin kokeileminen jossain vaiheessa varmaan tapahtuu.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Sinulla on taitavat näpit :) http://blog.risulintu.net/?p=448